Baťův kanál
Naše stezka cyklisty zavede podél Moravy i k unikátnímu Baťovu kanálu.
Ve 30. letech minulého století začali přemýšlet zemědělci nad způsoby zavlažování svých polností. Po regulaci Moravy totiž klesla hladina podzemní vody. Teprve když ale vedení firmy Baťa potřebovalo ze svého lignitového dolu u Lužic přepravovat lignit do Otrokovic a do Zlína, začal projekt kanálu nabývat reálnější obrysy. Z projektu vzniklo zajímavé spojení vodní cesty se systémem zavlažování okolních zemědělských oblastí. Realizace projektu byla zahájena v roce 1934 a veškeré práce byly dokončeny na podzim roku 1938.
Na trase z Otrokovic do Hodonína je vybudováno několik přístavišť a plavebních komor. Nejlépe vybavený přístav na Baťově kanále je Petrov (mezi Hodonínem a Strážnicí). V přístavu se nachází 47 míst pro kotvení plavidel, plovoucí kavárna, půjčovna kol a mnoho dalších aktivit.
Plavbu po Baťově kanálu lze kombinovat s cykloturistikou, protože v okolí kanálu stojí za návštěvu mnoho pamětihodností.
Informační centrum Baťova kanálu najdete ve Veselí nad Moravou.
Důležité odkazy: